Alla inlägg under juli 2012

Av malin nilsson - 27 juli 2012 12:50

Blir det inte sådär jättemycket av idag, förutom på jobbet då! Därför tog jag det igår ist. Lite vin, lite chips, en go väninna, en balkong, lite ljus och tusen garv så vi nästan dog! Lite kolhydratfrosseri sitter bra då och då. Men nu blir det andra bullar, jobbhelg. Och frisören på Sön, looovely! Ser såå fram emot att klippa av en bit på håret nu är det verkligen slitet, då jag inte klippte något sist. Idag pysslar jag lite sådär som man gör ibland. Ska strax steka en kotlett, kul va? Många som ligger på stranden och glassar idag. Mumsfilibabba.


Fjällvandra, någon som gjort det? det är mitt nästa mission tror jag. Det ska jag göra.


Nä mer spännande än såhär blir det inte denna fredag, ha en skööön helg alla och glöm inte att komma in och köpa strandfikan på Statoil!:) Kraaaaam

Av malin nilsson - 27 juli 2012 12:50

Blir det inte sådär jättemycket av idag, förutom på jobbet då! Därför tog jag det igår ist. Lite vin, lite chips, en go väninna, en balkong, lite ljus och tusen garv så vi nästan dog! Lite kolhydratfrosseri sitter bra då och då. Men nu blir det andra bullar, jobbhelg. Och frisören på Sön, looovely! Ser såå fram emot att klippa av en bit på håret nu är det verkligen slitet, då jag inte klippte något sist. Idag pysslar jag lite sådär som man gör ibland. Ska strax steka en kotlett, kul va? Många som ligger på stranden och glassar idag. Mumsfilibabba.


Fjällvandra, någon som gjort det? det är mitt nästa mission tror jag. Det ska jag göra.


Nä mer spännande än såhär blir det inte denna fredag, ha en skööön helg alla och glöm inte att komma in och köpa strandfikan på Statoil!:) Kraaaaam

Av malin nilsson - 26 juli 2012 10:22

Idag har jag likt ett schizofrent bokstavsbarn legat och stirrat upp i taket fram till klockan tio och tänkt, shit jag hinner inte med ett skit idag! Hinner jag ens äta frukost? Ja, men det är väl klart man hinner. Inte mycket mer! 12-21 är hardcore, så är det bara and we all know it. Hittade inget jag var spec sugen på i mitt kylskåp (Hade gärna ätit en muffinsfrukost lr nåt annat onyttigt, men det gjorde jag såklart inte) Min våg visade idag inga siffror, utan s.m.a.l stod det, hehe asbra.


Ja, men serri ha en skön dag och kom gärna in och säg hej, imorgon börjar jag först tre lycka för hest då hinner man ju massor!


HEJDÅ!

Av malin nilsson - 23 juli 2012 11:39

Idag kan vi väl säga att det är Lör? För det känns så, sovmorgon, god lång frukost framför tvn och inte ätandes stående i min hall. Lossat mina semkilon nästan (2,8kg) med kost med inga kolhydrater (Typ) och träningen är tillbaks i mitt liv. Låter dramatiskt, men jag mår typ dåligt när jag inte fått träna på två veckor. Idag fuskade jag dock, medvetet några godisbitar och sen var det bra (Klockan är 11.41, dagen börjar bra:)) Ikväll blir det spinning och självklart cykel till gymmet! Ska passa på att boka tills imorgon också, då jag jobbar dagpass så har tid på kvällen.


Nu ska jag fortsätta dagen i balansens tecken (Goofy, väldigt goofy, men sant) Ha en fin dag alla stjärnor som förgyller mitt liv!!


Kram

Av malin nilsson - 21 juli 2012 21:25

Vilket otroligt god magkänsla jag haft idag, jobbat gått runt sjön, ätit en god och nyttig middag och unnat mig en liten mousse gjord på mörk choklad. Men nu tog min energi slut, helt slut! Så nu går jag och lägger mig, så gott det ska bli. Imorgon blir det cykel till jobbet(Sa jag även idag dock) och runt sjön igen på eftermiddagen. Bokar spinning tills på Mån, no excuses tre kilo ska bort fort som attan. Är lite ledsen nu, Zs hund fick valpar, elva stycken och tio dog:( Vill vara där och krama henne, usch usch.

Jag vill bara jobba jobba som attan varje dag ungefär och träna, träna massor. Det är det som kommer ske denna månaden, och massa god och spännande matlagning. Thats the shit! Imorgon blir det samma mat som idag, ägghack med  gräslök, tacogratäng till lunch och sen räkor (Cola light och ramlösa) Prövade för första gången frysta räkor, och vet ni vad de var jättegoda!


Nu går ögonen i kors orkar inte ens tvätta håret, det får bli ett projekt till morgondagen. Hej!

Av malin nilsson - 15 juli 2012 22:19

Imorgon åker vi till netto och köper fläskfile, 55 kr kilot people, nom nom!

Såhär på kvällskvisten har jag tagit tag i lite emotionella saker som var viktiga.  Jag åker till Turkiet om några veckor. Jag vet inte vad jag tycker om detta riktigt än. Hundra tankar. Nu ska jag ta en dusch och sen krypa till kojs så man är pigg tills imorgon, ska även tvätta på eftermiddagen. Hitta en så jääääkla bra artikel jag ville skriva om, men får ta det imorgon. En artikel som Mia Törnblom skrivit, som för övrigt är en av mina förebilder. Hon är väldigt ärlig i sitt skrivande, helt öppen med sina känslor och verkar vara väldigt givmild. Men nu väntar sängen, godnatt alla fina och till er på Kreta, stor knus!

Av malin nilsson - 14 juli 2012 21:56

Jag är tröttare än tröttast, inte ens orkat duscha idag. Har en känsla av att morgondagen blir lika slapp, men vad gör det, jag börjar jobba först på Måndag. Jag har haft två fantastiska veckor på Kreta, lite ångest över att inte vara kvar, men det har jag alltid när jag varit utomlands:) Nu sitter jag här, Ingen L som springer runt och provar kläder, ingen sol som lyser in i mitt fönster, inga planeringar till vilken resturang vi ska besöka idag, inga förväntningar över kvällen och ingen L bredvid mig i sängen.


Jag har aldrig varit på Kreta innan och hade inga direkta förväntningar på själva ön, var rädd att den skulle kännas lite opersonlig för att den är så stor, men oj vad fel jag hade! Ja, den är stor, är absolut inte färdig med ön, men det jag hann se var personligt, charmigt och alldeles, alldeles underbart. Och maten...don´t even get me started, såå gott! När den finns så god mat kan man bara inte hålla igen, det borde vara matmissbruk. Allt måste smakas, allt måste upplevas och allt måste sköljas ner med en iskall öl lr ett kallt glas vitt. Ok, kollade precis ut genom fönstret, varför är det grått, regnigt och mulet? Kan nån snälla förklara detta? Så ska det väl inte vara? Vi behöver våra solmånader right.


Hoppas ni har en fin helg, godnatt<3

Av malin nilsson - 14 juli 2012 21:56

Jag är tröttare än tröttast, inte ens orkat duscha idag. Har en känsla av att morgondagen blir lika slapp, men vad gör det, jag börjar jobba först på Måndag. Jag har haft två fantastiska veckor på Kreta, lite ångest över att inte vara kvar, men det har jag alltid när jag varit utomlands:) Nu sitter jag här, Ingen L som springer runt och provar kläder, ingen sol som lyser in i mitt fönster, inga planeringar till vilken resturang vi ska besöka idag, inga förväntningar över kvällen och ingen L bredvid mig i sängen.


Jag har aldrig varit på Kreta innan och hade inga direkta förväntningar på själva ön, var rädd att den skulle kännas lite opersonlig för att den är så stor, men oj vad fel jag hade! Ja, den är stor, är absolut inte färdig med ön, men det jag hann se var personligt, charmigt och alldeles, alldeles underbart. Och maten...don´t even get me started, såå gott! När den finns så god mat kan man bara inte hålla igen, det borde vara matmissbruk. Allt måste smakas, allt måste upplevas och allt måste sköljas ner med en iskall öl lr ett kallt glas vitt. Ok, kollade precis ut genom fönstret, varför är det grått, regnigt och mulet? Kan nån snälla förklara detta? Så ska det väl inte vara? Vi behöver våra solmånader right.


Hoppas ni har en fin helg, godnatt<3

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards