Alla inlägg under maj 2013

Av malin nilsson - 30 maj 2013 17:49

Idag firade jag lite efter jag hämtat min bil och köpte ingridienser till att göra min favvorätt, kycklingenchiladas med sting. Köpte även färska jordgubbar, perfekta avocados och bigaroer! Nu är jag såå belåten och mätt. Bäst av allt, godaste matlådan tills imorgon!

Köpt tortillas från lowcarb.se 3 gram kolh per bröd, det är så bra så bra sååå bra! Orkar man inte baka själv så kan man bunkra upp med dessa och ha till enchiladas, tacos, som morgomacka, korvbröd-ja, vad som helst egetligen. Toppen.

Ska snart cykla och träna (Träna, promenera, cykla, lchf är min sommar.Punkt.) Dagarna blir långa, inte hunnit med allt jag planerat idag, tuuur vi har en dag imorgon också. Då ska jag "bara" jobba och gå runt sjön så hinner pyssla lite med det jag inte hunnit med idag.


Mmm nu är mina tankar såhär: ligger på stranden med en iskaffe och en god bok, tar ett dopp och solar gärnet mmm, snart!

Nä dags att sätta fart


All kärlek

Av malin nilsson - 29 maj 2013 12:19

Hej vad det går!! Nu är det INTE långt kvar tills jag och E drar iväg en vecka på semester till Fethiye, Turkiet! Mys! Ska beställa lite smått och gott imorgon, charter liksom det var inte igår! Ska tjöta på reseledarn som fan, nya kuddar, för varmt på rummet osv osv:) Nädå!

Nu är min bil tryggt installerad hos Bilia, så det dröjer ytterligare ett par dagar. För jobbets skull gör det absolut nada, hade tänkt att cykla varje dag. Men visst behöver man en bil, när man ska åka och handla, hälsa på folk osv.

Ska alldeles strax ladda fonen och gå ut på en lång PW vid säveån, såå fint där! Även om min runda runt sävelången ligger etta så kommer säveån som en fin tvåa efter. Sen sen lunch, hungrig som attan nu! Hamburgare utan bröd med lite gottigt på och som tillbehör grönsaker (deli wok) TUR jag hann åka och handla någorlunda innan jag fick bilproblem.

Imorgon blir det gym. Gött mos. Måste iväg till allum en liten svänga snart med, köpa lite nya sommarkläder, lite slit och släng semster tjosan sköna shorts tshirtar osv, inget dyrt HM brukar ha brett utbud.


Inte hört något från Z på några dagar, det ogillas. Men försöker koppla bort det så gott som det går för min egen skull, man KAN inte gå och vänta på samtal när man inte vet när det kommer.


Idag fick jag paket från lchfklubben, sweet drops i smakerna berry och raspberry/chocolate. Längtar nästan till min frukost imorgon...turkisk yoghurt med några droppar berry, jordgubbar och musli på. En dröm! Tycker det är viktigt med frukost, sätter liksom standarden för dagen. Ingen frukost, ingen bra dag. Tycker jag.


Tack och hej leverpastej!

Av malin nilsson - 23 maj 2013 22:12

Jag lyssnar väldigt sällan på lugna låtar, oftast bara om jag vill välltra mig i missery om jag saknar någon, men annars blir det mest 90´s för hela slanten. Men då och då hittar man en låt som talar till en och som man kan lyssna på en hel dag. Ikväll är en sån kväll. Oops, där kom lite westlife också. Vill ni höra på allsång så välkomna, sjunger med så det står härliga till! CAAAAANT believe that iiiiiiiiim a foooool again lalalala!

Då var denna veckan snart slut, förra fredagen firade jag min födelsedag TACK för en underbar kväll. Jag älskar er så mycket. Det finns så många i mitt liv som jag älskar vilkorslöst att jag kan bli lite tårögd när jag tänker på er. Det är en härlïg känsla.

Hade en lååååååång "dejt" med Z igår. Känslorna inte bara finns kvar more then ever, de växer så de knakar. Aldrig har jag träffat nån mer snäll, omtänksam, generös, rolig kille. Snart träffas vi. Då blir det kramkalas och säkert en tår lr två. Jag är alltid lite nervös när jag ska åka ner, mycket känslor...Tänk om det inte känns bra osv, och varenda gång är det bättre än bäst.


Imorgon är det fre då ska jag umgås med min vän J, det var inte igår! ska bli mysigt.


Om två veckor sem med min bästa, guud så härligt! Hade tänkt att vara smal då, hann inte riktigt dit än. Men vet ni..jag mår rätt bra ändå, im getting there. som sagt alla dealar vi med nåt som vi försöker kontrollera, men vi kan inte låta det styra våra liv, utan fokusera framåt och stay positive. Jag har ALDRIG tidigare brytt mig om smala tjejer på tex reklam osv, nu kan jag tänka i smyg " åh din jäkel, du kan ha den klänningen på dig och allt rinner säkert av dig" självklart är det inte så, de kämpar nog:) Man får vad man ger. Punkt.


Shit, jag är inte ett dugg trött. Sitter nog uppe ett tag. Och sjunger allsång för grannarna. Japp, så får det bli!

"I waaaaaaaaaaaannna singi wanna shout i wanna Screaaaaaam til the words run out"

So så gott<3

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards