Alla inlägg under augusti 2013

Av malin nilsson - 5 augusti 2013 17:41

Hej alla glada!

Idag somnade jag INTE på soffan, utan sprang in, bytte om och gick en härlig PW runt sjön. Thats the thing..träna först, vila sen oj oj vad jobbigt det är ibland att komma ur soffan när man väl bänkat sig. Vi känner alla igen känslan...ska bara sitta fem minuter...fem minuter blir en halvtimme och sen vips du blir en soffamunk som vägrar röra på sig. Haha.


Nu ska jag strax fixa middag, får bli lax..lr köttbullar, får se. Vart är min man som ska fixa middagen när jag har jobbat och gått runt sjön kan en undra såhär på eftermiddagskvisten.


Gick förbi gymmet och köpte ett proteinpulver med lågt kolhinnehåll, min pt stod där. Undrar om han kommer halshugga mig nu när jag inte kommer följa hans kostråd fullt och helt?

Grejen är den att jag äter frukost.Lunch.Middag Punkt. Han förespråkar (mycket samma mat som jag idag äter, men strunta i smörklicken, gräddklicken och osten, plus mellanmål) Det är säkert superbra det OCKSÅ, men mitt sätt är också bra och bäst av allt, jag har hittat hem. Många saker kommer jag dock ta till mig med glädje och vaknar jag upp nån dag och inte längre mår bra av liberal lchf, då kommer jag utan tvekan börja äta äggröra utan grädde och mellanmål (t.e.x keso med kokosflingor, super gott, det äter jag då och då) Iaf detta tog jag till mig: Höj proteinintaget. Sluta med lightläsk. (Försöker, börjar med att minska). Tänka 80-20 för att se det som ett livsprojekt, inget korthetstänk (Detta är bra, för det gör att du inte blir arg på dig själv om du nångång väljer att äta lite godis, en glass lr vad det nu kan vara, det är mänskligt och precis som det ska vara) mer...jamen mer kvarg och  sånt, var inte rädd för frukt och grönsaker osv. En note extra till mig själv är också mer fisk! Gillar ju fisk, blir inte så ofta dock vet egentligen inte varför, hmm.


Nu ska jag svida om till myskläder äta god mat och slappa. Imorgon blir det ett pass på gymmet, lr runt sjön plus crossfit övningar med C, ons träning och lör morgon tänkte jag. Även om min melodi är träna när du känner dig manad, så är det bra att ha lite inplanerat, sen kan det ändras, men lite framförhållning är bra.


Till helgen blir det fest, wohoo!


Hej!


Längtar efter min frukost imorgon, proteinpulver, mjölk och bär, ibland detta och ibland "vanlig" smoothie.

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2013
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards