Alla inlägg under juli 2011

Av malin nilsson - 30 juli 2011 20:00

Jaa, jag lovar. Sitter nu och lyssnar på Tarkans album, riktigt trallvänligt måste jag säga!


Idag har haf varit ledig och jeeeeevlar vad hårt det varit! Är färdig som artist nu. För mycket sol, bad och andra trevligheter. Tar på krafterna. Imorgon är jag ledig fram till 17, sen är det flygplatsdags, oh i like!

M ska snart åka på sem, till Danmark och lämna mig här själv. oooh vad jag ska chefa!:) Nää ok det kommer en annan tjej från marmaris som ska hjälpa till. Men det är jag som bestämmer..sådetså.


På tors ska jag ta ut två semdagar och sen är jag ledig två dagar, för då kommer H hit! Längtar! Vilka ska jag presentera henne för..läkarn? Måske. Han är iof rätt kul, ibland. Om han är på det humöret, om han vaknat på rätt sida om sängen:)

Hahahahaha, sneeeeeeeeeeeeeeeeeeela!

Vi ska iaf äta middag på windmill nån kväll, åka på vattenpark tänkte jag och dricka massa vino!


Nu ska jag lägga mig och läsa en stund..fem spänn på att jag somnar innan sida fem!


Puss och hej!

j

Av malin nilsson - 29 juli 2011 21:55

j

Av malin nilsson - 29 juli 2011 21:06

Första veckan så ville jag bara packa min väska och fly landet. Nää ok, inte riktigt. Men såhär. Man fick ett snabbt uppvaknande och man kördes in i jobbet från dag ett. Som bambi på is svarade man nervöst i servicetelefonem och hoppades att det inte skulle vara nåt alltför stort problem gästerna hade. Men det var det såklart alltid. Men man fick kött på benen och lärde sig. (Lär sig fortfarande).


Min första tid här nere, så hängde jag mycket med vår läkare, som också är vår sammarbetspartner. Vi blev bff´s. Jag tycket han var såå skön, rolig, äventyrlig, galen, egen och personlig. Vi festade, gick på middagar, han presenterade mig för alla. Jag hängde med han och hans gäng, rika läkare, hotellägare osv. Det var kul. Ett tag. Tills jag inte tyckte det mer. Det blev för mycket snack om affärer och slutade att kännas äkta. Så jag la ner det.


Träffade H och blev dödligt förälskad. Levde "samboliv" med honom och var världens lyckligaste tjej. Kände att nu har jag ALLT här nere. Ändå från början var det några tvivelfjärilar som virvlade runt i magen..små saker, men många. Men jag ignorerade det. Vi var minsann kära på RIKTIGT, vi har nåt som ni aldrig kommer förstå..vi är inte som alla andra här. Vi håller ihop. Veckorna gick och allt var bra. Jag ignorerade alla små tecken..som..."Varför är det alltid jag som får komma till han efter vi har tjafsat om något?" " Var han verkligen på väg att ringa mig , då han skulle flytta till Fedje?"

Iaf, fick mig en rejäl käftsmäll!! (Bokstavligen talat alltså) Mådde rejält dåligt ett tag. Ni vet sådär på riktigt..kunde inte sova, inte äta, gottade mig i mitt egna missery med westlife, vin och gråt. Var så förvirrad. Ville vara stark...ge det bara lite tid, det här känns ju så äkta på något vis? Ni ska minsann inte få ha rätt om detta. Fick inte de svar jag behövde. Behövde ett avslut eller en fortsättning. Men så äntligen i förrgår, fick jag svar på mina frågor jag så desperat undrat över. Det var liksom det jag behövde. Ett avslut. Svar på mina frågor. Och jag kan säga, ett BERG försvann från mitt hjärta. Inte en liten sten..ett berg. Att veta och ev må dåigt, över att det inte blev som man tänkt, lever inte upp till den känslan jag fick i förrgår. Jag blev stark igen. Denna person, som egentligen bara fått mig att må dåligt, fick mig att bli stark igen! Och jag är så tacksam för detta. Önskar honom allt gott ( Är inte bitter det minsta, och det är också så himla skönt, ni anar inte) Och hoppas han finner det han söker.

Tänk på det, avslut, hur viktigt det är. För att kunna gå vidare, vad det än gäller.

Så, nog om det.


Nu börjar det mörkna här i Bodrum, men jag hygger mig med datorn hemma hos S. En person som får mig att må bra. Skulle egentligen gått ut idag, men tröttheten tog över. Högsäsongen börjar kännas rejält. Har lärt mig massa vikitga saker inne i kontoret nu, det här med ekonomi som är super vikigt, men som var svårt i början, vi är ju bara två också..det här med tiden, räcker inte alltid till. Men nu är vi back on track!


Tack för att du lyssnade på mig, hjärtat mår bra, magen mår bra, Jag mår bra igen!


Önskar er alla en fin kväll!


P.s Snart kommer H, ååååh vad jag längtar!


Hej så länge!

Av malin nilsson - 26 juli 2011 20:36

Nån som vet? Jag vet ärligt talat inte hur man gör det..aldrig fått lära mig det. Kan nån lära mig? Ni vet, låtsas vara nån annan än den man är, småprata med folk som man tycker är pissirreterande, kiss ass för sammarbetspartners, O.s.v Hard work i tell u!


Men det ingår i spelet, i jobbet. Så det ska bara göras liksom. Allt går bara man vill. Tjipp och hej!


Tänk att en av mina bästa tjejer ska hälsa på mig, vilken lycka!


Nu ska jag strax hoppa in i duschen...lr får se om jag hoppar, in i den ska jag iaf, ett eller annat sätt.

Imorgon vankas beachträff, ekonomitjosan och hotell träff på Isisl club, ett av våra finaste hotell.


Idag vart det 40 grader. Lugna puckar. Tror jag, man har vant sig vid att gå runt att svettas hela dagarna..:) Freeeeessscht!


Fick väldens godaste stekta ägg idag...bara så ni vet. Ni vet..perfekt stekta! Jag KAN ju faktiskt steka mina egna, men så mycket enklare och lättare att få det serverat..am i rigt girls? Jupp jupp!


En annan sak som ska göras imorgon också är att städa, nu gäller det.


Btw, nån som sett den dä elefantfilmen med snyggingen från twilight? Är väldigt, väldigt sugen på att se den!


Gonatt alla fina! Tänker på er!!

Av malin nilsson - 23 juli 2011 20:06

"Men prova dessa istället, de passar bra på såna som är runda i ansiktet" HAHA! Tack för den änna!:) Tur man inte är en känslig jävel..:)


Idag har jag och Lisbeth hängt på stranden. Min bakfylla kickade in vid fyratiden och efter det ar jag varit Zombolina Zombie! Ska gå och lägga mig på riktigt nu, efter en härlig dusch! Längtar alltid så efter kvällsduschen, allt liksom rinner av en! Både tankar och svett!

Sov hos S igår, min härliga lilla frö som inte vill annat än att bara ta hand om mig. Men jag är alldeles för självständig för sånt. Jag känner mig lite ful, men ska tänka på mig själv och utgå därifrån.

Så vad händer mer i bubblan? Same,same. Min Dm har fått veta sin vintersäsong, hon fick Vietnam, wow kul för henne!


Gjorde en bra grej idag också, kändes super.


Igår jobbade jag 12 timmar, sket i middag, tog en drink ist, sen vidare till Ali´s, sen POSH och sen till S, sjukt kul kväll, sådär spontan ni vet!

Men imorgon är det back to reality (?), avräkning, flygplatstransfer och fixa med en försäkring.

Alltså, många grejer här har jag inte kommit in i än, som detta med alla försäkringar, jag vet liksom inte vad jag håller på med många ggr, sjukt svårt och helt nya grejer för mig! Men, oj så lärorikt!


ÅÅÅÅååååh vad jag ska sova gott i kväll i min sketna lägenhet (Usch, snälla ge mig energi att städa någon)


P.s Folk man träffar som inte jobbar som vi gör, fattar inte varför vi är trötta hela tiden. Eat me!


GONATT!

Av malin nilsson - 21 juli 2011 19:42

Jag är inte den som gillar att klaga, men asså den här värmen tar knäcken på mig vissa dagar. Det liksom bara rinner av en. Kläderna blir solkiga, svettiga och äckliga. Men man kämpar liksom på ändå. Och drömmer om Sveriges normala temperaturer. Vet ni vad jag behöver? Jag behöver en promenad längs sävelången, det är grejer det. Motion och filosofering i ett. Gärna med medpackad frukost. Oj vilken livskvalitet!

Men jag får vänta med det ett tag. I början var jag och Lisbeth sådär duktiga ni vet, tänkte ta morgonpromenader och hitta ett gym. Ha, vilket skämt! Det blev en powerwalk, haha!


jag behöver städa och gå till frisören. Men har ingen ork. Jag längtar lite tills imorgon kväll, för då är jag ledig hela lördag och tills på Söndag klockan fem. Oj, vad det ska slappas.

Det bästa är..innan man går och lägger sig, så tar man en lång, iskall dusch och sen lägger man sig bara. Utan att torka av sig. Låter kanske helt schizofrent, men oj så skönt.


Måste säga att jag är sjukt stolt över mig själv. Jag gör ett jävla bra jobb här nere. Jupp, jupp! "Klappar mig själv på axeln och struntar i jantelagen" Det borde alla bli bättre på, att ge sig själv beröm. Om man är värd det, om man känner från hjärtat, att det här, det här gjorde jag bra!

Imorgon ska jag börja äta lite bättre. vet inte vad som hänt, för de senaste två veckorna har jag bara ätit SKIT! Lr vad säger jag, jag vet ju varför, känner ju faktiskt mig själv. Stress. När den infaller, oj vad lätt det är att gotta sig i skiten då! (Janet jacksson varning, big time, fast all kärlek till henne, haha) Man blir likosm lugn. Men kroppen och psyket mår inte bra av det. Nä, lite mer balans kanske? Ja, vi säger så. Då mår jag som bäst. Äta lite av varje

Ibland, sallad, ibland kött, ibland pasta och ibland skit. (Chips,pizza, öl, u name it)

Ni vet den där känslan då man måste vara ärlig för att inte såra någon, men ni vet att sanningen är den bästa i slutändan? Det är ju det man själv vill veta. (Yes, brutal ärlighet vill vi ha!) Fan vad jobbigt det är ibland när man själv är i situationen. Jobbigt att göra någon ledsen liksom. Men man SKA vara ärlig!

Så. Jag hoppas du inte tycker jag är en stor turd nu, för jag vill bara vara ärlig. Inte min mening att såra dig, ÖVERHUVUDTAGET. Jag tycker ju om dig, fattar du inte det?!


Nä, nu måste jag sova.För nu kommer mörkret och det är först då det är möjligt (Glöm lilla luren på dagen liksom, noway, för mycket sol)


Godnatt från mig med ett clear samvete, detta gjorde du bra, glöm inte det!

(Schizofrent att prata med sig själv kanske:)


Hej!

Av malin nilsson - 19 juli 2011 19:04

Så tröttnar jag aldrig på denna låten med Pitbull, tycker om den sjukt mycket! "Tonight, i will, love, love u tonight. Give me everything tonight...for all we know, we might not here tomorrow, lets do it tonight!" Grym!


ikväll blir det en drink på Mr frocks. Trots myggbett stora som Sverige, trött som faen och en blåsa i käften. Men nu får jag faktiskt släppa särgkanten och komma in i matchen.

Tänk om man får tandvärk här nere? Fy och fasa säger jag! Då ska jag hem till min tandläkare hon är bra och tar hand om mig!:)


Jävlar, jag måste verkligen köpa något mot myggorna, kliar, kliar, kliar gör det. Booo!


Snart åker en av mina bästa tjejer utomlands med sin kille i en månad. Jag hoppas de får det underbart, är så glad för henne skull att hon träffat någon hon tycker om så mycket! Underbart!


Nu har man på riktigt kommit in i grejer, nästan så man kan svara på allt, vilken känsla!:) Wow!


Men ojojoj, vad det händer grejer. Ett ex" Hej, jag har bokat två rum, ett till mig och ett till mina barn, nu bor de under oss och vi vill bo bredvid varanndra, annars åker vi hem!

" Ja, jo, men det att man vill bo bredvid varanndra är tyvärr bara ett önskemål man kan ha och hotellet götr sitt allra bästa för att det ska gå igenom, men ibland går det inte.

Sen utefter det, ringer hotellets manager till mig och säger att får inte bo två barn i samma rum, som är under 18. Men det är en säljare från Danmark som bokat detta och föräldrarna vill bo ihop, för de har bröllopsresa.

And on, and, on and on! Ni hajjar..


Hej, ha en trevlig kväll!

Av malin nilsson - 18 juli 2011 18:47

Alltså en kille här, med de grönaste ögonen jag någonsin sett har får så sjukt mycket brudar! Han lever nog livet..tror jag. Han verkar glad iaf:) Kanske är han trött egentligen, vem vet..Jobbigt hålla reda på i vilken vecka, vilken tjej kommer liksom..Anyway, han ser väldigt bra ut. I edmit. Men han vet om det för mycket, därför blir han lite oattraktiv. Fast han är faktiskt väldigt gullig och snäll i edmit.


Shit vad trött jag är nu, what to do, what to do? Gå ut och äta with the girls? Fast jag har ju ätit hela dagen typ? Är inte hungrig. En (?) drink? Va hur längesen som helst nu, man har liksom inte orkat.


Har ni tänkt på hur lätt det är att inte vara sig själv om man blir sårad av någon..man ser det hela tiden..folk ska liksom ge igen, spela spel och världen får absolut inte veta att just de blivit sårade.

Visa att du är bättre än så ist. Take the punch, its normal. Lär dig en läxa genom att inte vilja såra nån på samma sätt, för du vet hur det känns. Stay strong, du har inte gjort något fel. Keep your head up high och följ magkänslan så blir det bra.


Nää, om man ska in i duschen kanske? Kanske bäst, om man nu ska göra nånting ikväll:)


Min lille kille lämnade mig igår, fick en stooor härlig kram på flygplatsen och han sa att han kommer sakna mig! Sikket hjärtegull, hoppas han fick en bra flygresa hem den lilla killen!


Ciao!

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards