Alla inlägg under juni 2011

Av malin nilsson - 30 juni 2011 13:44

Nu har jag varit sjuk i exakt fyra dagar. Jag har absolut inte tid att vara sjuk längre, därför bestämmer jag mig för att jobba trots mega förkylning. (Ingen feber längre iaf, tror jag) Jag får helt enkelt ta det lugnt och ta min medicin.

H har sovit hos mig som vanligt och jag har legat och hostat sönder mig på honom, stackarn!


Denna bubbla börjar tära på de flesta nu. För det är verkligen en bubbla man lever i. Man har ett liv här nere nu, men ändå inte. Man har skaffat vänner och pojkvän..men vad händer till vintern? Man får helt enkelt se vad som består då och se vad som var äkta och vad som inte var äkta. Mellan mig och H känns det äkta, jag känner kärlek. Men mest känner jag snor:)


Ska gå och handla lite tvättsaker och sen hem och städa lite och sen vila, vila, vila och drick mycket VATTEN!


Imorgon ska jag göra båttur, den är inte så krävande man är mest med och svarar på frågor m.m Jag brukar bada med gästerna, men blir inget med det imorgon.


Puss och hej!

Av malin nilsson - 23 juni 2011 00:32

Jag lovar, jag gör inte det!! MEN faen vad jobbigt det är närt man börjar tex tio och det är en bastu i bilen. Give me a break liksom..


Idag har jag vart ue på middag med en kompis, men det slutade med att jag ville gå och träffa min man och sitta här. På fredag blir det middag med tjejerna och med min systers killes lillasyster, trevligt värre!


Igåt hade jag en sån där dag, då jag bara ville lägga mig i sängen och grina. Jobbade 12 timmar. Michelle är lite ledig för hennes mamma är här. Man får ju vara schysst lr hur! Idag bättre, jobbade några timmar, sen Hamam och oljemassage, sååå skönt!

Rekommenderar alla att ta en hamam när ni kommer hit, man känner sig så fräsch efteråt!


Ok, så nu sitter jag och väntar på att han ska sluta. AA jag erkänner, känns lite b, men what to do liksom. Its just complicated. Men hade jag inte känt att kärleken var stor, hade jag aldrig suttit hät just nu.


SAKNAR ER ALLA!!


PUSS och hej!

Av malin nilsson - 20 juni 2011 11:24

Man har fått lite rutin på saker och ting. Inte helt, men lite grann. Varje dag är annorlunda så svårt. Som det här med bussar tex, innan man började jobba här så trodde man det skulle fixas naturligt, de skulle bara finnas där. Well, inte direkt, det är en JÄVLA process. MEN sån skön känsla när man löst det.


Nu ska jag strax iväg till mitt andra Inspirationsmöte, hoppas det går lite bra som det första. Hade såå trevliga gäster på Salmakis idag, riktiga polkagrisar!:) Och de var sugna både på Hamam, båttur och shoppingturen imorgon. Bra där!


Nä, time to go, people to meet, time to share!


P.s TOK kär, får man lov att vara det? Idag blir det nog några drinkar.


Tänker på er i Sverige varje dag och hoppas ni har det bra i det förhoppningsvis somriga vädret!


Nu in i bilen och driva till WOW resort, gillar att köra bil, passa på att lyssna på musik.


PUSS

Av malin nilsson - 14 juni 2011 18:09

Det ultimata här:


Roligt, utmanande jobb, trevliga arbetskamrater, mysig lägenhet (?), lagom ledigtid, kille, fest, vila, utmaningar.


Nu har jobbet kommit igång på riktigt och jag har varit riktigt, riktigt duktig idag. Har kört en byrundtur, sålt utflykter och lärt mig att ta betalt med visaslippar. Nu är jag helt slut. Vill bara hem och läsa ur min Danielle steel bok och gå och lägga mig. Lr egentligen är det inte det jag vill, men jag ska fan göra det.

Har träffat världens mysigaste, konstigaste, svåraste kille här.

Låt mig beskriva: Han är typ den enda som inte springer efter en här. Och jag menar det som jag skriver, de flesta killar här nere är efter en lika snabbt som en isglass smälter i solen. Inte min kille. Han är otroligt stolt, fokuserar på sitt jobb och är lite blyg tror jag. Aldrig träffat nån som är quite som han. Vissa dagar är det lite konstigt mellan oss..mitt kontor ligger vägg i vägg med hans rest. Så klart att jag väljer det stället av alla, så jäävla typiskt. Han är cool lugn. Inte jag:)


Det är mest på kvällarna som tankarna på honom kommer. När man varvar ner lite. De andra är där och äter nu, men jag känner att jag vill intr hänga där varje dag. Han kan väl hälsa på mig ibland också?


Ja, återigen day by day..


Imorgon ska jag och Michelle äntligen på vattenpark, sooom jag längtat!

Och på Torsdag är jag ledig, då tänkte jag gå och ta massage plus jobba på brännan, börjar känna mig lite blek nu faktiskt, ingen tid för att sola och bada, så man få passa på när man har tid.


Puss och hej!

Av malin nilsson - 12 juni 2011 14:49

Nu mår jag sååå mycket bättre, ibland kan jag behöva en dag lr kväll då jag är för mig själv och bara funderar och funderar och sen nästa dag, då gör man! Brukar funka skitbra!


Så nu har jag fullt styr på allt (?).


Bra, då släpper vi det och kör till flygplatsen strax. Hem och vila lite först bara. Får bli nån snabb middag idag, en köftemacka typ..lr kebabrulle. (Kyckling såklart)


Hade sånt bra snack med H idag. Fan va jag är bra.


Nu tycker jag att alla mina hestar och familj och faster och jobbarkompisar kommer ner!


Ok, gotto run!


PEACE I LOVE U!

Av malin nilsson - 11 juni 2011 10:23

Kanske gjorde jag fel val igår, kanske ville jag att du skulle rätta mig. Kanske detta inte kommer funka, inte så mycket kanske heller. En omöjlig situation, what to do, what to do? jag får ta det med ro, det som sker sker. Man blir ju knäpp.


Idag är en chef här nere och besöker oss, pratar lite om vintersäsongen och sådär. Och, ja jag kommer nog söka. Sen om jag tackar ja lr nej, det har jag ingen aning om i nuläget. Har ju bara "jobbat" två veckor än.


Ikväll blir det middag på windmill och en tidig kväll, imorgon flygplats dag. Transfer numero 3.


Fan va trötta vi är på alla engelska turister, dom är så jävla bekymmerslösa!:) Jävla dom. Kommer hit en vecka, super, solar, badar, bryr sig inte om nåt, och sen HEJDÅ.

Men a just det, det är så det är va.


Vet ni..men aircon funkar i lägenheten nu, LYCKA stavas det.


Hejdå!

Av malin nilsson - 8 juni 2011 08:19

Det måste bli så. Kommer aldrig funka i längden detta. Igår var jag skitsjuk, men fick antibiotika dropp så idag mår jag skitbra. Bra grejer- Grejen är att man har verkligen inte tid att vara sjuk här, då är ju Michelle själv, går ju absolut inte.


Idag är det lite strandträffar och sånt, har bestämt att dra ner på tempot lite. Alltså gällande allt, inte stressa runt hit och dit. Så, från och med idag.


Annars...jo, hade ju transfer nummer 2 i Söndags, kändes mycket bättre än förra. Mer säker i mikrofonen och sa lite mer vettiga saker kändes det som, känns också som att varje transfer, utflykt m.m kommer bli längre, för man lär sig ju så mycker varje dag här.


Fick ett så gulligt sms från H igår natt.


OK nu kör vi gubbar, i ett liiiiiiite mindre tempo.Men bara lite.


Puss och hej


Av malin nilsson - 5 juni 2011 16:13

Snart dags för flygplats! Både arrival och departure nu, så som det ska var Bara första veckan ingen departure såklart.

Det är sjukt varmt här idag, svettas som faen! Men värre blir det, så ska inte börja klaga på det.


Jag har sjukt mycket annat i huvudet just nu, vill bara "hem" och mysa. Det är det bästa. Efter en lång dag, mysa, mysa, mysa! Jag tar det som det kommer, men har det så sjukt bra just nu. Jag lever idag. Vad morgondagen väntar vet man inte, bästa att ta vara på dagen och kvällen så länge man mår bra. Och jag mår ju som en drottning just nu. Yepp yepp.


Nä, nu öva lite departure, inte mer vätska än 100 ml i handbagaget bla, bla bla..


Puss och hej!

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards