Alla inlägg den 11 december 2008

Av malin nilsson - 11 december 2008 14:57

Första gången jag träffade T på behandlingshemmet kom det upp två saker i mitt huvud: Shit va söt han är. och Hur kan han va en missbrukare, han e ju så ung!! 28 år och fullfjädrad missbrukare. Jag ville liksom inte tro det..


Vi blev vänner och jag kände mig uppskattad att han öppnade sig till mig, iallafall lite grann..mer än han öppnade sig till de andra..

Det blev liksom roligare att gå till praktiken av nån anledning..Han skulle ju vara där.

Anledningen till att vi kom varandra nära hade nog med våra åldrar att göra också..de andra var ju typ 50-60 år.

Vi solade, spelade badminton, pratade M.M


så en dag i fika rummet när vi hade morgon möte, så kom det fram att dagen  innan skulle han åka hem och hämta några saker....å han kom aldrig tillbaka! Snacka om att jag blev paff!!!!!!!!!!!


För de andra var det småpotatis, de var vana vid detta. Men inte jag. Plus att jag hade blivit personligt involverad, vilket man inte ska. Men jag gjorde detta valet medvetet kan man nog säga. Ville komma nära, ville komma närmre. I mitt drömmarhuvud var jag förälskad i honom.


Så anyhoooo:P


Malin skickar ett brev till honom och några veckor efter ringer han. Vi har träffats två ggr efter detta och nu finns han inte i mitt liv längre. Jag valde att inte ha honom i mitt liv. Får inte ut nånting utav det. Missbrukare ljuger och man kan Tyvärr inte lite på dem.


Men jag kommer alltid tycka att han e en fin kille, och jag önskar honom all lycka såklart. Men nångång måste man ta ansvar för sitt eget liv och göra vissa val. Man kan aldrig tvinga någon att bli bättre, och plus att alkoholstatistiken på att bli bättre ser TYVÄRR jävligt kass ut!!! Så man ska va glad att man inte är i det helvettet. För en alkoholist behöver alkohol, lika mycket som en diabetiker behöver insulin och detta kan va svårt att förstå.


SEn finns det sådana som Benny, som jobbar på Hvidehus. Han är en "föredetta" missbrukare som idag lever nyktert och han klarar detta jättebra, trots att han erkänner att varje dag är en kamp. Speciellt under högtider.


RESPECT TILL HONOM!!!!

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<<
December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards