Alla inlägg den 10 februari 2012

Av malin nilsson - 10 februari 2012 20:56

Igår var jag med om läskig, läskig sak! Jag kom till jobbet och fick mat av vår UNDERBARA tjej som har hand om luncherna på la casa (Hon är bland den trevligaste jag träffat på i hela mitt liv, en liten parentes så) Nu kommer snart poängen. Jag åt biff stroganoff med vitt ris och drack sprite till det. Efteråt tog jag en kaka. Sen hade man kunnat tro att det var bra där...men, nejdå! Trötthet ihop med sockerberoende/känslomässigt ätande(Matmissbruk, usch låter så hemskt) är en farlig kombinaton. Sen rullade det på, lite till där, här och där igen. U get the picture. Detta blev inte tll något positivt, inte alls faktiskt.


Det är STOR skillnad på äta och äta. När man väljer SJÄLV när man vill unna sig. Några exempel jag är för: En god latte när du springer på stan. Efterrätt någon gång i veckan. fredagsmys. En kall dricka. Lite små godis. Du väljer själv, det är inte någon annan kontroll som säger åt dig vad du ska äta lr inte äta. Då är det inga som hest problem i världen!!


Jag tror många vet vad jag snackar om. Ångesten som kommer efteråt, när man inte valt det själv. Shit, låter så töntigt när det kommer i skrift. Men poängen är att det är jag som bestämmer över mitt liv, min kropp och framför allt mitt mående. När man är vuxen så lär man sig känna igen signaler. Trött? Kanse sova ist för att äta skit. Fira något? Gör något riktigt, riktigt gott ist för nån annan skit, som tar fem minuter och som du äter upp hur fort som helst.


DU tar ansvar för dig. INGEN annan.


Nu ska jag läsa SOLO och sen sova. Jag är färsig som artist. Trött som ett AS.


Hejdå, hoppas ni har en fin fredagskväll<3

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3 4 5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards