Alla inlägg den 12 november 2011

Av malin nilsson - 12 november 2011 14:09

Jag har inte gjort NÅGRA uppoffringar. För mig, har detta inte vart någon svårighet ÖVERHUVUDTAGET. Men det finns en viktig ingridiens i denna härliga process och den stavas såhär: Balans. Balans mellan mat, träning, vila, fikor, godiskvällar, promenader och allt annat som detta härliga liv erbjuder oss. När man hittar det, då löser sig allt annat.

(Obs! Detta är vad som funkar för mig, det är nog väldigt individuellt, man måste hitta sin grej) Tänkte ge er några exempel, mina egna flummiga exempel. Vet inte om dom makes no sense för andra, men jag gör ett försök:


1) Det är dags för fredagsmys..Du dricker lite läsk, äter lite chips och kanske t.o.m lite godis om andan faller på, och du har en mysig kväll och är vid gott mod.

2) Du börjar dagen med en otroligt skön PW. Efter det så äter du en frukost bestående av en smoothie ett ägg och en smörgås med kalkon och keso.

3) Du ska äta en vääääldigt smarrig middag ikväll, så du tar en shake till lunch.

4) Du har varit ute och festat och är på väg hem...du och kompisen delar på en kebabrulle. (Lr om du är väldigt hungrig (?), du tar en hel själv, med en coca-cola till.

5) Du är ledig, så du åker och köper mat efter din inköpslista, gör matlådor, fryser in och prövar nya, smarriga, nyttiga recept.

6) Din mor bjuder på köttbullar med potatis, sås och lingon och mjälk till. Du äter vids gott mod, t.o.m persikorna med grädde till efterrätt.

7) Det är julafton. Du startar dagen med en härlig PW och njuter sedan av god mat. Fokuserar på maten ist för de äckliga spritfyllda asen i hörnena..

8) Du kör ett häftigt boxpass på gymmet, adrenalinet och svetten flödar!

9) Du känner dig hungrug, trots att du ätit middag precis...Ja detta är ett tecken på at du inte ätit tillräckligt så då tar du något att äta helt enkelt.

9) Du skippar att äta kolhydrater...Din träning går åt helvette, du är sugen på ALL skit som världen har att fresta med och du känner dig misslyckad då du "faller för frestelsen" och tar en choladbit...Smart? Nej.


Så, detta är lite av filosofin.

Jag har 2 kilo till min delmålsvikt. Sen har jag 5 kilo till till "drömvikten". Men för att vara ärlig...65 kilo, ja, den som lever han får veta, men så lite har jag typ aldrig vägt, så jag har ingen aning om att jag kommer komma dit. Och gör jag inte det, nä då har jag iallafall funnit en väg som funar för mig i livet, i maten och ett mönster man kan följa med gott samvete för att behålla den viktiga lilla grejen som återigen kallas BALANS! (Tror säkert också man får lägga i växel tre om man vill komma dit och det passar inte för alla, men det är klart, man vet inte.babysteps)


Tack mina vänner för att ni tog er tid att lyssna och kom ihåg, DU är värdefull och betyder hela världen för många människor. Nu tar vi vara på denna dagen på ett så gott sätt som vi bara kan, själv ska jag åka och jobba vilket ska bli jättekul! Till mina goingar som ska till A-sås, ha det förjäkla kul och drick glögg like there is no tomorrow!


*TACKOCHHEJ*

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14 15 16 17
18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28
29 30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards