Alla inlägg den 20 november 2011

Av malin nilsson - 20 november 2011 02:34

Det slog mig för några dagar sen och jag fick en längtan inombords. För mig är julafton en dag då vi samlas alla i familjen, umgås, äter god mat, spelar kort, kollar på kalle, tittar på den fina, fina granen som bor hos mamma och pappa och som är lika fin år efter år,,*host host*. Jag har lagt ner all hysteri med julklappar för flera år sen...ogillar idén lite. Alltså, don´t get me wrong! Det jag inte gillar är när det blir hysteriskt, man köper och köper men det är inte alltid det kommer från hjärtat. Vill man ge nånting till någon som en julklapp t.e.x så tycker jag det ska finnas en tanke bakom. Samma att få, man ska känna att personen ville köpa just denna klapp till mig, lite hjärta och tanke bakom. Så vi får se, en och annan klapp kanske det kommer ligga under granen från mig.


Längtar efter julmaten...tycker på riktigt att det är jätte, jättegott. Haha!


Jag vill att det ska komma vit, härlig snö från himlen, start från den 20 december. jag vill köpa julgranskulor i nån stark härlig färg, som cerise. Ja, det är det jag tänker på just nu i denna fridfulla stund jag befinner mig i.

En sak som jag tänker på år efter år, är att jag vill hjälpa till någonstans på julafton, som i något härbärge lr liknande. Har aldrig blivit av, men jag är ganska så säker på att det kommer bli av, nån gång, någon julafton. Ge lite av sin tid till mer behövande.


Idag har jag köpt en iphone, jag är jätteglad över det. Jag har även fått ordning på min dator, med hjälp av underbara vänner. Så nu stryker jag det från to do listan, borstar gaddarna och tackar för denna härliga, inspirerande Lördag! (Låter superpurky, men det kommer från hjärtat så då får det låta så!)


Imorgon ska jag..Träna, promenera, städa, prata massor med Z, kanske försöka lära mig min nya phone, äta fiskbullar, vila och sen planera lite för veckan som kommer. (hmm, får se hur mycket av detta som faktiskt blir av, men tanken är väl fin?)


Sänder en natt tanke till alla nära och kära, vad vore livet utan er? Puss och tack för att ni finns.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14 15 16 17
18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28
29 30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards