Alla inlägg under maj 2011

Av malin nilsson - 16 maj 2011 13:24

Mitt nr här nere!


Idag har jag obsat Bodrum och ska alldeles strax ge mig på här i gumbet, tar en liten paus bara. Ska börja med att gå ner till stranden här och kolla vad de olika vattenaktiviteterna kostar. Sen vidare och kolla taxi priser. Bank, var ligger den? Hur smakar egentligen en turkisk balava? Ja, frågorna är många:)


Kanske ska sätta igång dårå?


Ja, är nog bäst.


Så jag gör det.


ha de gott så länge!


Ok, jag har stött på ett problem, verkar inte som de gick å sända hem till sverige, sms? Får fråga ilcar, han vet allt:)

Av malin nilsson - 15 maj 2011 18:30

Imorgon har jag lokalkunskap. Jag ska gå..everywhere! Försöka få in så mycket info som möjligt. Känns ju dumt liksom om någon frågar nåt, så vet man inte svaret. Men, men man får ta lite pö om pö så att säga.


Har precis käkat en god middag på Resturang Windmill, en av sammarbetspartnerserna. Vitlöksbröd, kycklingenchiladas och cheesecake. To be honest cheesecaken var sådär enligt mig..men jag sa såklart att den var super god..hehe..


Sa jag att jag har lokalkunskap imorgon? Ja, just det. Ser ram emot det. Tänker att jag drar vid tiotiden och kanske är tillbaks runt 1800. Då blir det marknad också, köpa lite god frut m.m

Jag önskar jag hade en bra bok, ja en svensk vill säga. Men det hittar jag säkert nåndag.


Nu ska michelle och suzy in och käka i bodrum, jag går till min lägenhet, duscha och städa upp lite.


Puss och kram!

Av malin nilsson - 14 maj 2011 20:11

Hej!


Hoppas ni mår bra alla fina! Jag mår superfint! Idag har jag varit på traditionell, turkisk hamam och det var FABOULES! Lr asså..Lite jobbigt i början var det, för det var så himla varmt. Man låg o en bastu typ, på ett golv i 20 minuter sen satt man i iskall pool i 3 minuter för att sedan gå tillbaks till bastun. Sen skrubbar dom din hud och tillsist olivolje massage.Min hud är fanastiskt mjuk nu. Men man blir väldigt trött, så nu ska jag gå och sova. Kommer sova såå gott!!


Är ledig imorgon så mina planer är att städa lite i lägenheten, ligga på stranden och jobba på brännan. A thats it. Man får passa på att gotta sig när tiden ges.


I aint seen nothing yet..Jag menar nästa vecka är det lokalkunskap, hotellobsning och massa annat. Då börjar det ungefär. Allvaret. Men tid för lite skoj det kommer det alltid finnas. Plus man är ledig 2 dagar.


Stormtrivs!


Ta hand om er, tänker på er.

Av malin nilsson - 13 maj 2011 17:34

Idag har vi varit på Kos heela dagen, vi kommer sälja en utflykt dit nämligen, så vi måste änna veta hur det funkar där och sånt! Blev positivt överaskad av stället iaf, oj så fint!!


Har äntligen tagit fram kameran också, så nu kommer den med varje dag (Är tanken) Försöka ta några kort varje dag.


Fan ni har jag brått igen, måste hem och duscha sen ut och äta. Imorgon är jag ledig och halva söndag, sen så småningom blir det 2 dagar i veckan. Jag ska nog på hamam och stranden imorgon och äta nån goo lunch nånstans.


Ikväll blir det vin iaf, i need it!

Puss på er!

Av malin nilsson - 12 maj 2011 08:52

Nu ska vi gå och göra hamam, och JAG har glömt mina badkläder i lägenheten, inte ok detta! Tänker ju inte riktigt precis göra det naken..


Igår var vi på båten utflykt vi ska ha till alla gästerna.


Är lite stressad just nu, så blir ett mer ordentligt inlägg sen, lr imorgon. Ordentliga updates ska ni få!

Hej så länge hoppas ni år fint!

Av malin nilsson - 11 maj 2011 17:50

Nu har jag kommit tillrætta i løgenheten mer lr mindre och jag tror att jag hittar till vårt servicekontor, dær vi nu sitter. Det enda som suger ær att internet inte vill funka på min dator, så jag hoppas någon kan hjælpa mig med detta, gærna igår. Idag har vi obsat en utflykt, som vi ska ha med på vårt program. En båt på havet, med fyra stopp fær att bada osv, tror det kommer bli en hit.


Nu ær vi jættehungriga och ska alldeles strax gå och æta, mums!!


Så, som sagt. Lægenheten, servicekontoret och en utflykt kirrad. Check, imorgon kommer nya utmaningar.


Hoppas faeeen min dator kommer funka snart, vill ha den. Behæver den. Gillar den.


Hej så længe, all kærlek från turkiet som just idag ær lite regnigt.

Av malin nilsson - 9 maj 2011 17:23

Ja visst, för en vecka lr två, då är jag nästan expert. Men för 5 månader? Liiite svårare i mina ögon. Såå, jag gjorde om. Jag gjorde rätt.Packade mycket mindre med kläder, va fan man får väl tvätta en gång i veckan där nere. Nu har jag "bara" nessisär och sånt kvar, så nu känns allt nästan klart. En skön känsla det där. Jag menar, har ju förberett detta hur länge som helst, egentligen från då man var på rekryteringsdagen i Sthlm den där dagen long time ago. Så Känns inte mer än rätt att jag åker imorgon.


Har haft en fin dag i övrigt, hängt lite med C och V, packat som sagt och nu r det strax middag, efter middagen lite mer packning och sen, ja sen imorgon är det dags.


Hoppas ni haft en bra dag och att nu är hela och rena!..


Update kommer så fort jag kan.

Puss och sånt!

Av malin nilsson - 8 maj 2011 14:08

Nu är det någon som försöker ringa mig, men har inte det numret inlagt, så därför kan jag inte svara, då jag inte vet vem det är som ringer..Konstig fobi? Ja, jag tror det. Och skyddat nr ska vi inte ens gå in på, då får jag nästan en svimmning:) Nää men seriöst.


Nu är jag sådär jätte, jätte hungrig! Vi ska grilla hamburgare här om nån timme, så får hålla mig. Man har det väldigt bra här. maten serverad varje dag:)

Ska snart gå ner och sätta mig i solen, tänkte bara skriva några rader till dig först.


Tack alla som förgyllde kvällen igår, hade såå kul och tack för presenterna! Mucho love!


Mår ändå rätt hyfsat idag måste jag säga, värre var det i natt när jag skulle gå och lägga mig. Huuuuhhhha!


Peace!

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards