Alla inlägg den 17 juni 2012

Av malin nilsson - 17 juni 2012 14:54

Lets talk about makeup, det är alltid roligt!! Jag har i några dagar nu tittat på massa sminkklipp på youtube, fråga mig inte varför, tror det började med att jag hittade ett klipp om en brun ögonlook, en sotning, med varma bruna färger och så tittade jag på en till, och en till och sen kanske 30 till. Anyways. Ok, smink. Vi är glada att det finns. Jag personligen är en äkta skönhetsprodukt junkie! Jag (Åter igen personligen, detta är bara vad jag tycker)= Jag gillar inte hård make up. Gillar inte mörka färger och skarpa kanter. Jag gillar när din egna hy syns igenom. Ok, vi kör så här, tio tips från moi i hope u like it!

Detta är tips som jag tycker VERKLIGEN gör skillnad!!!


1) Redskap!! När du sätter på din makeup, ha bra redskap som: Ögonfransböjare, concealer pensel, foundation borste, puder borste, och lite olika borstar för att få till din ögon make up. Det finns HUNDRA olika borstar, allt från multitasking borstar till specifika highlighter borstar. Personligen tycker jag inte man ska överdriva, för är man inte utbildad makeup artist så är risken stor att det blir fel lr att du inte vet HUR du ska använda borsten.


2) Så, nu när du har dina nödvändiga borstar, använda lite av din produkt ( När man använder borstar behövs ytterst lite produkt på penseln) Bygg hellre på med pigment om du behöver mer. Som foundation t.e.x, börja med lite och behöver du med mer täckning så tar du lite mer och "bygger på" och endast just där du behöver extra täckning.


3) Använd concealer efter din foundation, OM du använder flytande. För, efter du har tagit foundation så ser du var du behöver din concealer. Oftast behöver man under ögonen, runt näsan och för att dölja kvisslor. Använd en tunnare för under ögonen och en annan för att dölja t.e.x rödhet och kvisslor. Använd ditt ringfiner och "slå in i hyn" Ta sen en conealer borste och dutta och få bort onödoga kanter. Om du har en concelaer som också funkar som en highlighter som Y.S.Ls variant, så kan du använda denna för massa annat också, sen.


4) Lär dig använda din mascara på bästa sätt! Såhär tycker jag: Franstång i tre steg. , böj vid rötterna, sen mitten och sen uppe i topparna. Ungefär 3 sek vid varje böjning. Sen, använd mascaran bara vid topparna av dina fransar och tryck dit dom ska, alltså de i mitten uppåt, de till vänster mot vänster osv.. Sen kör du borsten på samma sätt fast hela vägen, från rötterna. Ni kommer bli förvånade vilken skillnad det blir!!


5) Använd en primer innan du använder din ögonskugga och din foundation, jag gillar smashbox photo finish, för ansiktet. Jobba in i huden på de områdena du känner du behöver (En primer gör att ditt smink sitter bättre, förmindrar porer osv osv, finns olika för olika effekter man vill ha.


6) Tycker man att det blir för hårt med kajal och eyeliner, så kan man ta en mörkare skugga och använda en penselborste och ta den under ögat och en vinklad borste för att ha på övre locket (???:)) SKUGGA alla kanter, super viktigt.


7) Innan du sminkar dig, ta en titt (Haha) Vilka är mina problem områden? Mina är, mörka ringar under ögonen och rödhet i hyn. Fokusera då lite extra på detta!! Och kom ihåg att aldrig täcka för mycket, även om du har mycket acneärr lr acne, det ser bara kakigt och "sminkat" ut".


8) Ok, bronzers är underbara! MEN du ska absolut inte ha det i hela ansiktet, nej, nej! Du kan ha det på dina höga punkter i ditt ansikte, som kindbenen, lite i hårfästet, näsan osv, osv. (Jag är inte helt hajj på detta honestly, jag brukar ta det på kinderna som ett rouge)


9) Facemists!! Underbara! Blir en skön finish efter din makeup, "sätter det" utan att använda löst puder faktiskt. Blir en naturlig fnish, kan även användas som ansiktsvatten. jag gillar en från håkanssons, ros. Den är för känslig hy, som jag har.


10) IDs transparanta löspuder!! (Märker jag börjar bli trött på skriva nu, orkar inte ge nån förklaring till denna lilla raringen, men lite snabbt så är det de bästa löspudret jag prövat. Naturlig fnish p.g.a mineralerna.


Så, tack och hej leverpastej! Smink ska vara roligt och man kan exprementera från och till, hit och dit höger och vänster.

Personligen så orkar jag inte engagera mig så mycket, den snabbaste sminkningen jag gör (För jag gillar inte att vara helt naken i ansiktet) Detta tar fem minuter, för jag gör det inte så noga om jag bara ska jobba tex; Concealer under och över ögat, lite lite foundation, flytande lr rullar runt lite med IDs mineral  favorit, solpuder, mascara ett lr två lager. Thats it. Jag kan tycka att tung makeup kan vara skitsnyggt på måååånga personer, men som sagt det krävs att man kan sin sak till perfektion nästan, så det blir ett bra slutresultat. Som highlighter tex är snyggt om man binder samman den i ansiktet genom att använda den på mer än ett ställe, ist för en annan, sånt tex är svårt att veta om man inte är van att sminka osv.


Så, phoo! Hoppas alla haft en riktigt trevlig helg, själv tar jag helg nu, ska sova läänge imorgon! Kärlek!

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27 28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards