Direktlänk till inlägg 29 september 2012

modigamänniskorochnattsurr.

Av malin nilsson - 29 september 2012 13:47

Sitter och äter frukost nu, lite konstig tidpunkt att äta frukost kanske men så blir det när man vaknar klockan ett. Tvn är på och där går nu kontaktannonsen tror jag programmet heter. Såg detta först bara på reklamen och tänkte herregud, men jag måste säga såhär ist, vilka otroligt modiga människor. Där står dem, viker ut sig i tv och vill hitta en kärlek att dela livet med. De bjur på sig själva, är helt öppna med sina svagheter/starka sidor. Hur många av oss hade vågat det med handen på hjärtat? Skulle aldrig falla mig in att döma en endaste utan dem, tycker dem är härliga. Hoppas ni hittar den stora kärleken och att ni får en massa svar på era annonser!:)


Jag kunde verkligen INTE somna inatt. Jag var trött när jag kom hem, svintrött tillochmed. Men så fort jag la mig i sängen kom all världens tankar och jag kunde verkligen inte sova, tror jag somnade runt sju, åtta nångång. Gick upp och åt en macka vid femtiden, tittade ut genom fönstret och tänkte att gå runt sjön nu, DET är det sista jag skulle gjort. Haha, hade inte gjort det för femtiotusen kronor. Klockan var fem, det regnade ute, det var mörkt och min kropp var trött.


En viktig tanke som slog mig igår:

Vilken skillnade det är att gå till jobbet och GÅ TILL JOBBET. Jag kan säga att jag brinner för mina jobb till 100% och jag känner mig väldigt lycklig över det. Det är som att...gå hem, inte gå till "jobbet". Med det menar jag inte att jag gör mig bekväm på något sätt, jag lär mig nånting nytt varje dag, om det så är från någon kund/gäst lr kollega. Men känslan att jobba med det man tycker om, i mitt fall människor och service är en härlig känsla. Jag älskar att jobba på Statoil, jag älskar att jobba i bar. Jag älskade att jobba som reseledare. En gång hade jag ett jobb som inte var till för mig. Det tog mig några år att inse detta. Ett tag var jag lite bitter att jag insåg det såpass sent som jag gjorde. Tänkte att äsch det är ju ett jobb. Att jobba ska väl nödvändigtvis inte innebära att man faktiskt tycket det är kul? Kul kan man ha på sin fritid. Och jag tror att man kan absolut jobba med sånt man inte brinner för, men det håller inte i längden. Din person, din utveckling, din hälsa får sig absolut inte en skjuts i rätt riktning.


Sen har jag en maaaasssa andra saker jag tror mig skulle tycka om att jobba med som t.ex Kurator, juristassistent, hotell, konferansansvarig m.m  m.m

Som sagt sleepless in stonehill resulterar i massa tankar som jag absolut måste skriva av mig om:)


6-7 december ska jag åka upp til syrran och jobba med henne, ska bli skoj! Få krama dom sötaste småtjejerna i världen också, stort plus!! Ska kolla på biljett snarast.


Nä, let the weekend begin hoppas alla får en skön helg med allt det innebär. Jag saknar er en sak just nu, hade velat att min kille hade varit här så blir lite avundsjuk på alla par som säkert har en massa skojigt inplanerat.

Bye 4now<3

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av malin nilsson - 5 augusti 2013 17:41

Hej alla glada! Idag somnade jag INTE på soffan, utan sprang in, bytte om och gick en härlig PW runt sjön. Thats the thing..träna först, vila sen oj oj vad jobbigt det är ibland att komma ur soffan när man väl bänkat sig. Vi känner alla igen känsla...

Av malin nilsson - 31 juli 2013 17:13

God eftermiddag alles! Idag är jag ledig, men gick ändå upp tidigt. Första mötet på tränarn, det gick bra. Sen fick jag lite besök av E och vi styrde mot stranden TYVÄRR så blev det inte långvarigt, det började regna så vi fick åka hem igen:( Lit...

Av malin nilsson - 29 juli 2013 11:19

Idag kickade vi igång denna vecka med PW runt sjön plus crossfitövningar längs vägen, hopprep, knäböj, utfall u name it! Så jääääkla grymt och skoj! C, Tack som fan för idag! Nu har jag lite att göra innan jobbet, where to start? Min kyl ekar, hopp...

Av malin nilsson - 25 juli 2013 21:05

Åh herregud, ska jag skratta lr gråta? Här går jag omkring som Agda 85 och kan inte göra ett skit år det! Huuuuur kul på en skala? -0!!! Hade tänkt att träna första passet imorgon, men asså nej, jag kan inte ens göra nånting. det var skönt att röra p...

Av malin nilsson - 25 juli 2013 21:05

Åh herregud, ska jag skratta lr gråta? Här går jag omkring som Agda 85 och kan inte göra ett skit år det! Huuuuur kul på en skala? -0!!! Hade tänkt att träna första passet imorgon, men asså nej, jag kan inte ens göra nånting. det var skönt att röra p...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29 30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards