Alla inlägg den 13 oktober 2012

Av malin nilsson - 13 oktober 2012 16:42

Alltså. När man är van att sockerknarka mer lr mindre så smakar allting utan socker INGENTING NADA ZIPP. MEN det är en vanesak. Man får tacka fan för sina pannkakor med mosade hallon och för sin dipp med vitlök som man kan dippa sin blomkål i. Jag menar, det är helt ok. Helt ok substitut. Men att säga att pannkakan lr kladdkakan smakar "preciiiiiiiiiis som vanliga" är bullshit. Totalt skitsnack. And we all know it. Men igen, tack för att ni finns. Vad väljer man liksom, att vara smal lr lr att fortsätta äta riktigt potatismos med smör och härligt god kladdkaka? Jag har gjort mitt val. Fram till den tionde december. Sen gör vi en utvärdering på det. Vissa klarar av att äta lchf OCH ändå ha en dag man kan unna sig vad man vill. Som t.e.x en påse lösgodis en riktig gräddglass lr tacochips, som inte tar lång tid att göra naturliga. Vi får se. Enligt katrin zytomierska så kommer det steget såsmåningom och man gör det NÄR man nått sin målvikt. Inte innan. Jag har fem kilo. Sen gärna fem till, det får vi se. Fem kilo till den tionde dec borde va lätt som en plätt, på dessa fem dagar sitter redan kläderna bättre. Vilken grej.


Idag har jag ätit på riktigt supergott blomkålsmos med lax och fetaost, sen till middag pannkakor. De smakade som pannkakor. Fast utan socker. Konstigt. Men en vanesak och himla himla bra. Babybell ostarna är suveräna. Helps me everytime. Som idag, kurrade magen lite vid halv elva tiden och tänkte att det var lite tidigt för lunch så då kirrade den lille osten biffen. I feel great. Jag har kört denna  förut, men aldrig varit såhär taggad innan. Vägning varje Ons och sammanfattning den tionde december och då ska vi INTE gå tillbaks till massa socker mat, utan EVENTUELLT unna sig något vid speciella tillfällen, en dag i veckan t.e.x Hejdå.


P.s Man får dricka vin, det säger Katrin Zytomierska. Jag gillar henne mycket.


Helgen är här! jag jobbar kväll imorgon, då borde man väl vara sugen på att göra nåt skoj? Grejen är, jag trivs sååååå jäkla bra här, på soffan tittandes på tv. AAAAAAAAAAAaaaaaaaaaaaaaaaaaaahaha, ja vet im a bore. Men man ska göra det man känner för. Ev att jag går över till någon av mina fina grannar ikväll så långt kan jag sträcka mig. Imorgon blir det en promenad, antingen på bandet lr runt sjön det får vi se. Och ägg och bacon frukost. Det kan man INTE äta varje dag, men perfekt för dagar man börjar lite senare så man har lite tid att göra iordning det och äta det i lugn och ro. Är man lite mer stressad kanske det passar bättre med en fet smoothie på grädde mjölk och turkisk yoghert och två finncrisp bättre? Tycker jag oftast iaf.


Hoppas ni har en skön helg, det har jag! Puss och kram.


P.Arga snickarn, do i need to say more? Vilken kille.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards