Alla inlägg den 28 mars 2012

Av malin nilsson - 28 mars 2012 13:56

 Skrev precis ett superlångt inlägg om Service. Det kom bort. Jag är inte bitter..Here we go again! Två tillfällen, två bemötanden. Ett dåligt! Ett Bra! Vi börjar med det dåliga..Såhär. Jag skulle ut och flyga. Jajemensan, jag skulle flyga inrikes, till Sthlm. Med SAS. Tydligen så ska man checka in sitt bagage själv när man flyger inrikes, vilket jag såklart inte hade nån aning om då jag inte hade flygit inrikes innan. Står i kön och äntligen är det jag som står först. Möts då av en otroligt otrevlig, trött och sur tjej på kanske 24 år nånting. Hon säger att jag ska checka in mitt bagage och viftar med handen bakåt. Ok, tänker jag, tittar dit och ser då att där står folk och checkar in. Går dit och förstår inte riktigt hur man ska göra (Jag och några andra frågetecken står där) Jag går tillbaks, är då först i kön. FÖR DET FÖRSTA, så väljer hon inte att bemöta sin gäst, nej hon står och pratar skit med sin kollega, hör till och med vad de pratar om, nån jävla fest i helgen. Sen tittar hon på mig med förakt (Jag skojar inte) suckar och följer med och "hjälper mig". Inte ett leende, inte en fras, nada. Hade jag haft lite bollar hade jag sagt " Om detta är för jobbigt för dig, så kanske nån av dina kollegor kan hjälpa mig ist?" Jag frågar inte för att jag tycker det är kul...? BITCH! Har tänkt på detta myyyyyycket, spec efter Turkiet då man jobbade med service från morgon till kväll. Hon kanske var bakis? hade en dålig dag? I DONT CARE! Blev faktiskt ledsen på hennes otroligt dåliga beteende, ,liksom kokade i mig!


Ok över till något trevligare, ett av mina bästa bemötanden! Jag hade precis kommit hem från Turkiet, hade gått ner lite i vikt ochsådär, kände det var dags att investera i ett par nya jeans. Går ner till JC I ARKADEN, där jag möts av ett trevligt "Hej!" från trappan ner. Han hälper till att hämta, lämna, maaaassa smakråd, skojar och med ett trevligt leende på läpparna. Vilken kille! Vilken service! Går därifrån med ett leende på läpparna, betalar och säger till kassörskan att där nere har ni en toppenkille/toppensäljare ta vara på honom! Jag tycker att han förtjänade att höra det. Man känner när någon gör något från hjärtat och det betyder så himla mycket! Tack! I will be back!

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3 4
5
6
7
8 9
10
11
12
13 14 15 16 17 18
19 20 21
22
23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards