Alla inlägg under mars 2012

Av malin nilsson - 14 mars 2012 12:16

Jag kan INTE få nog av denna härliga, glada, somriga, sexiga låt!! Den spelas på repeat och med den växer mitt vårmood!! Idag är jag lite trött, fast på ett bra sätt sådär att man fått mycket frisk luft! Jag tror att min förkylning börjar få ett slut. bra där. Kom inte tillbaka! Det betyder att man kan börja träna igen OM jag saknat det!


Väldigt lite jobb denna vecka dock, that sucks!


Idag ska jag ut och promenera med bästa C och snart ska jag ta en liten promenix till handlarn och köpa lite mat. Det behöver man ju!


Jo, nån som vet nån som hyr ut sin lägenhet inne i Göteborg? det är min systerdotter (Min lilla tjej som jag älskar mest) som behöver flytta! Hon är ordentlig och en bra hyresvärd! Hör ni nåt, så holla!


Pratade med Z lite grann igår kväll, ett riktigt bra samtal! Wish u all the best!!


Kram!

Av malin nilsson - 13 mars 2012 15:53

Smärta har vi alla känt. På många olika sätt. Men när den lättar, så är den det samma. En slags befrielse infinner sig och man känner sig starkare än innan! Först nu kan man egentligen tänka klart. Ångra aldrig nånting som fått dig att känna dig mer levande, som du valt själv och som du mått bra av.


Kickar, frestelser..föll för dem om du vill. Man lever en gång! I never be sorry.


Kan hända att livet kommer vara såhär...en kick, spännande, äventyr, sen tillbaks på ruta ett, med en livserfarenhet rikare. Man är olika. Vissa vill ha stabilitet, vill veta exakt vad man ger sig in på. Inte jag. Men det har jag vetat hela livet, det finns en spännande sak man kan göra ett personlighetstest som heter DISC. Så vem är du? jag är exakt fifty fifty I och S.( Snäll, impulsiv, gemenskap är viktigt, skrattar gärna mycket och länge, döljer ej kina känslor osv) Pröva! Rätt roligt.


Lyssna på andra...Men ta dina egna beslut! Du lever ju inte någon annans liv..lr? Om du gör det, börja göra saker DU vill, som DU mår bra av.


Idag har jag fikat med bästa F, lämnat in bettan till verkstan och ska nog hinna med en promenix lite senare. Börjar bli hungrig, hmm. Får bli något enkelt idag, egengjord thai kanske? MUMS!


Våren är här känns det som! UNDERBART i just love it!


Kram

Av malin nilsson - 11 mars 2012 13:32

Det har kommit en ny glass i år....Haribo heter den. Det är min absoluta favorit. Den är väldigt enkel i sig...en liten glass med gammeldags vaniljglass varvat med jordgubb. SUPERGOD och precis lagom. Kommer bli en heeel del såna i vår/sommar.

Helgen börjar lida

mot sitt slut och jag måste säga att jag haft en jättefin helg. I Fredags (Ja, då börjar helgen) tog jag tag i att fixa lite saker här hemma, plus tvätta och städa lite. Igår ute och firade V plus jobb på dagen, Idag en suuuuper härlig promenad i härskogen och nu väntar lite jobb. Perfekt!


Tog det superlugnt igår, drack två glas rött en öl och en cider på hela kvällen, tjejerna drog vidare och festade men jag drog mig hemåt vid tolv. Är inte riktigt stabil med att dricka efter allt som hänt, både förkylningen plus det andra.


Känns lite lättare dock...Tänker bara på det en gång i timmen nu, ist för varje minut.


Nu blir det snart en 30 årsfest, Åby, Påsk och bröllop!


P.s Hur mycket snor kan det rymmas i en liten näsa egentligen? Man börjar ju undra.


Nu dusch så man är redo för jobb.


Kram

Av malin nilsson - 9 mars 2012 14:34

God dag!!


Idag har jag fått en del gjort, fixat i lägenheten, tvättat, städat och sådär. Fick samtal från kära P imorse också, han har fått lite problem så självklart ställer man upp och jobbar i helgen. Ska bli så sjukt trevligt imorgon också, V har sitt 30 års partaj på hardrock. Jag hoppas jag inte kommer dra ner humöret..nejdå, känner mig starkare även fast det är mycket känslor och jag vet ännu inte hur jag ska göra till sommaren. Hela jag vill. Men ändå inte. Har ni känt så nångång? Sjuuuukt irriterande att inte ha riktig kontakt med sina känslor. Oftast känner jag starkt, jag vill...lr jag vill inte. I guess, ibland är det lurigt. Nåt som lurar i mossen så att säga..:) Ibland känner jag mig för levande...asså, dert är känslor hit och dit, under och över. Tricky. det enda jag vet är att jag vill aldrig vara oärlig mot någon, det tycker jag är lågt och tycker man om någon så ska man tala sanning, även om den ibland gör ont.


Nä, nu ska jag fortsätta sen får nog V komma hit och ta en titt på min tv, hon är min alldeles egna handyman:)


Önskar er en fin helg, ta vara på er och framförallt, va inte så hårda mot er själva.

Kram

Av malin nilsson - 8 mars 2012 17:41

Jag är å tacksam för alla i min närhet. Ibland när jag har mycket att grubbla på så sluter jag mig. Som nu, inte orkat prata med någon direkt. Sen när jag samlat mig lite, så går det lättare att sätta ord på sina känslor. För OM jag har känslor. Jag är ju oxe:) Jag skrattar, jag gråter, jag njuter av livet, jag gör tokigheter och jag följer alltid mitt hjärta. För jag mår bäst av det, gör jag inte det så liksom spricker jag! Jag vet ju att det inte är bra att sluta sig för länge, så nu när det är lite lättare att andas har jag börjat ta mig utåt. Med huvudet högt. Idag t.e.x så gick jag och C en härlig promenad i vintervädret...Vi har vart med om värre saker än detta lr hur gumman! Det blir bra!


jag tror att som människa, vill man inte må dåligt och man tillåter sig inte alltid att vara det, men det är ju jättefarligt! Herregud, livet går upp (alltsom oftast) men ibland så mår man dåligt över att man tvingats såra någon, lr man undrar vad fan var det som hände egentligen? Detta är normalt, det blir bättre. Så länge man följt sitt hjärta och varit ärlig.


jag vet inte vad som kommer hända sen. Det vet ingen. Vad jag däremot vet, är att det är jag som bestämmer. Jag som tar beslutet beroende på hur det känns just då.


Nu ska jag pula lite här hemma, önskar er en fin kväll.

Av malin nilsson - 8 mars 2012 17:41

Jag är å tacksam för alla i min närhet. Ibland när jag har mycket att grubbla på så sluter jag mig. Som nu, inte orkat prata med någon direkt. Sen när jag samlat mig lite, så går det lättare att sätta ord på sina känslor. För OM jag har känslor. Jag är ju oxe:) Jag skrattar, jag gråter, jag njuter av livet, jag gör tokigheter och jag följer alltid mitt hjärta. För jag mår bäst av det, gör jag inte det så liksom spricker jag! Jag vet ju att det inte är bra att sluta sig för länge, så nu när det är lite lättare att andas har jag börjat ta mig utåt. Med huvudet högt. Idag t.e.x så gick jag och C en härlig promenad i vintervädret...Vi har vart med om värre saker än detta lr hur gumman! Det blir bra!


jag tror att som människa, vill man inte må dåligt och man tillåter sig inte alltid att vara det, men det är ju jättefarligt! Herregud, livet går upp (alltsom oftast) men ibland så mår man dåligt över att man tvingats såra någon, lr man undrar vad fan var det som hände egentligen? Detta är normalt, det blir bättre. Så länge man följt sitt hjärta och varit ärlig.


jag vet inte vad som kommer hända sen. Det vet ingen. Vad jag däremot vet, är att det är jag som bestämmer. Jag som tar beslutet beroende på hur det känns just då.


Nu ska jag pula lite här hemma, önskar er en fin kväll.

Av malin nilsson - 4 mars 2012 12:46

har aldrig haft såhär ONT i halsen innan. När jag hostar känns det som hela mitt system får sig en elchock. Men vädret var så konstigt där nere plus att det var jättekallt i lägenheten, så detta var tyvärr väntat, trodde inte det skulle vara såhär illa bara.

Låg och tänkte hela kvällen igår. jag vet att jag har gjort rätt val. Men bara för att man vet, kan det ju vara svårt ändå? Hade jag inte känt nånting hade det ju varit konstigt. Så detta får kännas ett tag. Blir ju nån slags sorg man går igenom. Som människa vill man gärna hoppa över stegen...Men jag funkar inte så. Gud jag behöver girltalk, men inte ens det får jag p.g.a denna härliga infektion! Nä, nu ska jag sluta klaga not my style. varför stressar jag? En dag i taget, var stolt över att du var ärlig, vila och drick din hostmedicin, cheer up!


Har sett ett par jäääättefina skor jag är så sugen på! Indianskor...typ? Beiga med  långa fransar på, lite hippiestil! Jag hoppas det kommer ut massa sånt i butikerna nu till våren, tänk hippie, indian, 70talet, fransar! wee vad skoj!


Hoppas ni har en bra Söndag, här ska det kureras!


Kram.


P.s fick höra en tråkig nyhet igår, så himla himla tråkigt när sånt händer. R.I.P

Av malin nilsson - 3 mars 2012 15:49

Jag är en hemsk människa. Jag är elakast i stan. När du gråter, brister mitt hjärta. Jag klarar inte av att se, inte höra. Förlåt! Men något som är snäppet elakare är att leva i en fejkrelation. Att leva med sin partner i tron om att man är på samma nivå..att inte vara helt ärlig, att undvika prata om viktiga saker såsom framtid, drömmar och mål. Gemensamma och individuella.

Jag planerade inte det här. Absolut inte. Jag åkte inte ner till Turkiet för att göra slut, för att se dig gråta. Det kom oväntat, även från min sida. Jag bara känner att (Brutal ärlighet) jag är inte kär i dig. Jag är kär i kärleken vi delat. jag har känt mig otroligt utvald och speciell. Jag ville bo med dig i Turkiet under sommaren för att dela spänningen med dig, det skulle vara vi, jag Z s flickvän som alla nyfiket skulle fråga om. k skulle komma ner och hon skulle se oss och jag skulle känna mig otroligt utvald. Vi två mot världen i gumbet, där alla andra byter partners som strumpor. Spännade och känslan är trillande.


 Jag planderde inte det här. Jag mår jättedåligt av att ha sårat dig, jag har nog varit självisk. Vältrat mig i känslan du fått mig att känna. All kärlek du ger. Men jag lovar och svär, hade jag kommit på detta tidigare hade jag ALDRIG låtit det fortsatt.


DU kommer hitta kärleken igen. DU är en otroligt fin kille, låt aldrig någon annan få dig att tro något annat.


Det sista du sa till mig innan jag åkte var, jag önskar dig ett gott liv och vill bara att du ska vara lycklig. Jag ser detta som ett tecken på att det vi delat verkligen betytt något. För det har det, tro aldrig något annat.


Förlåt.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3 4
5
6
7
8 9
10
11
12
13 14 15 16 17 18
19 20 21
22
23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards