Alla inlägg den 3 oktober 2011

Av malin nilsson - 3 oktober 2011 18:15

1) Befinner ni er i Marmaris som också (faktiskt, börjar "komma över" bodrum nu) är en fantastisk stad, så är det ett MÅSTE att besöka icmeler och även gärna akyaka. Två FANTASTISKA städer!! Jaha, vad är det som är så speciellt med dem då, tänker ni kanske? Såhär. Världens mysigaste natur, intima ställen, känns som små byar från 50 talet, familjärt, vackert. Se själva! Missa inte gökova för allt i världen.


2) Säg "In shallah" och "Walla halla" i varannan mening när ni pratar, så skrattar turkarna så mycket, så de tappar sin ayran ner i skägget!


3) När man är i turkiet, så måste man äta kebab, så ärt bara!:) Pröva Iskender som är min personliga favorit, schiskebab, döner lr wraps. Här i turkiet så vräker man inte kebaben i sås, utan man äter det med grönsaker och bröd och ev lite chilisås, så alla smakar kommer fram. Kebaben görs av lamm lr kyckling.


4) Åk till nåt av alla vattenparker som finns och bli barn på nytt, jag garanterar mängder av skratt!


5) Pröva, Corba. Turkiska soppor som finns i massa olika smaker. MIna favoriter är den med vitlök/chili och den med grönsaker och vitlök. (Efter en sån här rackare, är man redo för bargatan..)


6) Gå på spa och unna dig skönhetsbehandlingar! Priset är mycket billigare än i Sverige och de allra flesta är mycket duktiga. (Sj har jag prövat, hamam, massage, pedikyr, manikyr, facial och även fått fransar isatta)


7) Ok. Ta inte allt så allvarlig här nere, gå ut, ha kul...men kära inte ner dig i någon och tro inte på allt du hör. (hahahaha)


8) Ta mycket bilder! Finns otroligt mycket vackra miljöer här att se, fin natur.


9) Besök en landsbygd? Personligen så vill jag gärna veta hur det traditionella turkiet ser ut. Hur lever dem? Vad äter dem? Hur ser deras vardag ut? Detta ser du INTE i marmaris, bodrum och heller inte i icmeler, om man inte ar sig till de riktigt lokala delarna.


10) Ta vara på veckan, stressa inte utan ta dagarna som de kommer.


PEACE!


P.s jag hoppar everyday life...jag går bara runt och väntar och väntar och väntar.

P.s2 men jag känner mig lite posh och fräsch iaf, alltid nåt:)


Önsker er en fin kväll<3


Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17 18
19
20 21 22
23
24 25 26 27
28
29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards