Alla inlägg den 9 oktober 2011

Av malin nilsson - 9 oktober 2011 01:48

Egentligen....Så är det jätteskumt. Jag sov PISSDÅLIGT i natt, p.g.a alla mina myggbett, som av nån konstig anledning kliar som mest på natten?? Låg och klia...och klia....och KLIA i säkert flera timmar. Tror jag sov i c:a tre timmar på sin höjd. Kände mig helt förstörd när jag vaknade. Men, det var bara att sätta igång med dagen! med flygplatsdagen. Som förövrigt gick jättebra idag! Men min poäng är...varför kan jag inte sova nu för? Tror jag måste skriva av mig, ta en dusch och sen slutligen lägga mig för att sova och säkert tyvärr sova till två, tre på dagen. Är ledig imorgon, så det är lugnt!


Idag hände nåt när jag gick från bussarna till att hämta alla gäster...Jag fick ett sånt där löjligt flin över läpparna. Ett lyckorus? Ibland får jag det, ett flin som kommer över min mun och sen håller det i sig hela dagen. När ens tankar liksom faller på plats av sig själv LJUVLIG känsla. ALLA tankar som jag haft om H kom farandes i huvudet samtidigt (Nåja) och jag fick bara ett sånt himla bra perspektiv på det. Från dag ett har det varit ett schizofrent förhållande. Det har tagit mig en massa onödig energi, det har några dagar gått ut över både mitt arbete och mina stackars kollegor, det har fått mig att tvivla på mig själv, det har hållt mig sömnlös på nätterna och nu när det är över....så känns det så himla skönt på något vis. Jag har fått det avslut, jag så längtat efter. För min del, så önskar jag att jag hade haft bollar nog att INTE åkt och träffat han den där dagen, efter allt han gjort..men nåja, en sak i taget. Det är lätt att vara efterklok, gott folk det vet vi nog alla, speciellt när hjärtat är med på ett hörn. Men en sak är säker, något jag kom på idag, jag har lärt mig något av detta och det vikitgaste av allt är att, efter allt, så har jag nu insett att han fått mig att inte må bra. Och jag mår bra. Jag tycker och vet att jag är en rätt så reko tjej och jag vill inte blanda mig med folk som utstrålar negativitet. (Nu utstrålade han inte direkt negativ energi men han gav mig en jävla massa huvudvärk) Jag ska INTE sticka under stol med att jag var hopplöst förälskad, skulle aldrig ens tänka tanken att ljuga här i bloggen, mitt egna sfär där jag alltid skriver från hjärtat. Men min poäng är, att det är över nu. Det var en kärlekshistoria, som skulle slutat för längesen och inte är det hans fel, nä, man ansvarar för sin egna lycka och tar sina egna beslut, aldrig nån som kan tvinga dig till något. Sen kan vissa männiksor vara goda till att manipulera, men det är en helt annan historia.


Hur gör ni för att bearbeta saker? Själv så skriver jag dagbok, promenerar, tränar, gråter och pratar mycket med min mamma och även vänner. Just den här situationen är det faktiskt Michelle som vet mest om, hon har vart med från starten.


Nu sover vi!:)


P.s Just det..tror att Z kommer hit imorgon och sover här några nätter. Saknar honom. Man känner ju olika kärlek för folk och det jag känner till Z är trygghet, vi har roligt tillsammans, när det bara är han och jag. Han ger mig det jag behöver. Jag VET att jag inte borde träffa honom, för efter två veckor kommer jag antagligen aldrig mer se honom och det är inte det han vill. Jag har väl kanske inte vart exakt ärlig mot honom och inte berättat om vissa saker. När han frågat t.e.x om H, så har jag inte ens berättat 5%. Men vet ni..man ska bara berättat exat det man vill, till exakt den man vill.


Rulestolivebyithink:

* Följ ditt hjärta och din magkänsla.

* Utmana dig själv ofta och gärna, du klarar mer än du tror!

* Utrorta människor, platser osv ur ditt liv, som inte ger dig nåt, som du har en negativ känsla till.

* Lyssna på dina smarta vänner och din familj. Var rädd om dina nära och kära.

* Lär dig att tycka om att umgås med dig själv. Det är attraktivt med människor, tycker jag som har sina egna hobbies o.s.v

* Tillåt dig själv att göra misstag, men försök helst att lära dig nåt av dem.

* Gillar du massage-Unna dig massage. Gillar du choklad-unna dig choklad. ( Tror ni fattar logiken)

*Lyssna på råd, men bestäm själv. Äg både dina misstag och dina framsteg. Sjukt oattraktivt med folk som inte gör det.



Ibland så skriver jag saker här, som jag absolut inte tänkt på innan, det liksom bara kommer. Vilket innebär att det är känslor jag känner precis just nu, i denna sekund. (Tror ni fattar logiken där med)


Hur har eran dag varit?


Jag ska sova nu, men jag kommer sova gott (Om myggen lämnar mig ifred) då tanken om denna dag har varit god. Bra transfer och bra mood. Tänk..ibland känns vissa saker man tyckt var så viktiga, som en liten grön ärta.


Du är värdefull och din tillvaro gör min värld till den bästa av världar (Till mina fina, gamla som nya spelar ingen roll. En vän är en vän, du kan ha känt den i ett halvår, lr 20 år, spelar ingen roll. Ibland träffar man på nån ny på vägen och "familjen" blir större. Finna aldrig nån gräns för hur många man kan älska.


Önskar er en fin morgondag!! Sj, så funderar jag på att flytta in i J.s lägenhet, jättestor och alldeles för mig själv, sova och städa (jajajajajajaja)

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17 18
19
20 21 22
23
24 25 26 27
28
29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards