Alla inlägg den 6 maj 2012

Av malin nilsson - 6 maj 2012 14:35

En stor fördom är, att man inte blir påverkad av reklam. Jag försöker att inte bli det, och vill gärna tro iaf, att jag inte blir såå påverkad. Men visst. Jag älskar starbucks kaffe, för jag tycker det är coolt, känns lite speciellt att dricka det och jag mår otroligt bra av att dricka det. Knasigt va, Statoils kaffe är MINST lika gott. Men för mig, kommer starbucks alltid vara starbucks. En annan sak jag tycker är väldigt roligt är hudvård. Då finns det ett märke, kanebo sensai som hyllas upp till skyarna. Självklart var jag tvungen att ta lite prover och pröva. Det är fantastiska rengöringar, gräddiga, lugnar huden och tar bort allt smink om man använder det. MEN det är mycket känslan, av att det är JUST kanebo sensai. Ofta är det märket du betalar för, inte alla gånger resultatet. Men det är som med mat, man vill gärna ha det lite fint på tallriken, så ser maten automatiskt godare ut. Jaja, håller ni med? Även om man inte tror att man påverkas, så är folk som jobbar med reklam smarta och man kan påverkas indirekt, även om man inte förstår det just då. Sen förpackningar!! Jag vet många som gillar och använder en viss parfym p.g.a att det är en otroligt fin förpackning och flaska. Galet, nej egentligen inte.


Idag glömmer vi allt med nyttig mat, träning och annat trök (?). Här kommer fem av mina all time favoritprodukter!


* YSL concealser, för tidiga mornar, sena kvällar-den har highliteeffekt så du kan även använda den nedanför ögonbrynen, i ögonvrån, kindbenen. Den är guld.

*Foundation pensel. Detta ger ett väldigt bra resultat, du drygar ut din produkt, behöver använda endast lite och väldigt enkel att jobba med.

* Apotekets försvarets cerat. BÄSTA mot torra läppar!

* Barnängens duschcremer, härligt löddriga, doftar underbart-en fröjd i duschen helt enkelt.

*Lancomes juicy tube, läppglans "Myrtille". En diskret brunlila ton, som nästan går hand i hand med dina egna läppar.


Ha nu en skön Söndag, det ska jag ha!

All kärlek.

Av malin nilsson - 6 maj 2012 03:01

Idag har vi firat våran fina vän M, som snart ska stå brud (Jag kommer lipa sönder mig på mitt första bröllop ever) Jag mitt pund, sov INTE EN BLUND i natt så jag fick tyvärr bara joina lite senare. Hann med drinkar på el corazon, middag och lounge iaf. Såg nu att månen är full som en alkis på valborg, så där fick vi svaret. Betyder detta att jag inte kommer få sova i natt heller? Det hoppas jag inte, för jag behöver verkligen sova i natt. TACK! Och punktum, som vi säger här i stenkullen.


Tror ni inte jag stöter på bästa M, på uteserveringen på fakking avalon, där är han och chefar, ajjemen!! Good for you old friend, i lööve you!

Fick värsta långa kramen av A idag, ni vet en sån där 2minuters kram, en kram verkligen från hjärtat. Hon är gullheten personifierad, helt underbar tjej!


När jag gick till tåget så hann det gå tusen tankar genom mitt huvud. Göteborg är smutsigt. Det var kallt, kiss och öl överallt, fjortisar som hade vart på stamp (S, haha), ingen sol, ingen värme, fem spänn för att dra en drill. Jag drog en snabb slutsats, ta mig till något annat land NU!!! (Den tanken släpper imorgon, gör den alltid) Jag vill inte gå ut i göteborg, jag vill gå ut utomlands, dansa på stora ytor, folk har blommor i sina hår, du har folk från olika nationaliteter, du tar en solig promenad hem till din condo, åka båt och bråka med ryskor, känna känslan av total...vet inte. Nånting. Min slutsats, göteborg var smutsigt ute idag. Jag gillade det inte.


Åh gud, Min fina vän S har MIN klocka. Den roséfärgade. Är nu övertygad om att jag vill ha den, så jävfla snygg värd varenda krona. Får jag den så kommer jag känna mig komplett, den saknas mig. Min handled saknar den.

På tal om S, så dog jag idag. Jag säger bara Dubai. Allt annat är sekretess. FY FAN VAD SKOJ, längtar så jag dör tills nästa fre då jag får höra allt!!


Godnatt världen och tack brudar för en kanonkväll, ni är bäst!!

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10
11
12
13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards