Alla inlägg den 17 maj 2012

Av malin nilsson - 17 maj 2012 20:30

Godkväll på er!! Hur har ni det denna torsdagskväll? Många som varit lediga? Jag kör camping i soffan för tillfället, har varit full rulle hela dagen. Började med 50 minuter på bandet, tror jag gick 6 kilometer. Var heelt svett efteråt, skönt!! Älskar träning! Imorgon har jag planerat en pw i området (naturreservatet) och sen bodypump på kvällen. Fakk vad trött jag är nu, har SHOPPAT hela dagen på allum. Kom hem med en bok,en jättefin  ljuslykta, tre klänningar, träningskläder, en topp, linne och ett till linne, i klar rött. Supernöjd!! Tänkte jag skulle börja läsa ikväll, men jag är fööör trött.


Igår hade jag fikadejt med C och lilla bosse, han åt upp min tandborsten. Inte ok det där!


Såg bara halva uppdrag granskning...men det jag såg är jag tvungen att skriva lite om. Det väckte många tankar. Kanske inte just om ämnet, men om att leva med en muslim. Vi lever på ett helt annat sätt. Det som JAG personligen tyckte om var att familjen är viktigast, det är en otrolig sammanhållning, mycket kärlek, värme och skratt. Lite av det det negativa, mer kontrollbehov från hans sida än vad jag är van vid, svartsjuka och många små saker. Som om jag t.e.x ville åka utomlands, så går inte det utan att jag ber om lov först. Jag vet att många tycker detta är heeeelt crazy, för vi tjejer är otroligt självständiga, framåt, drivande och duktiga. Jag är en av dem. Men..är det inte lite så att opposits attract? Jag är en av dem iaf. Alltid and always. Det är t.o.m så att jag letar upp spänning i livet och dras till saker som ibland gör att jag tar mig vatten över huvudet. Har alltid vart så och kommer troligen fortsätta att vara så, det är den jag är. Och jag gillar det, det får mig att känna mig levande. Vad jag däremot vet med hundra procent, är att vi skulle aldrig kunna få ett bra liv ihop, på långsikt. På kort sikt, jättebra, men i det långa loppet...för mycket kulturkrockar. (Samtidigt, om min kärlek inte skulle slocknat, så hade ag kämpat ändå, det vet dem som känner mig) Ibland önskar jag att vi alla hade samma religion, att vi hade samma tänk och det tänket är detta: Respektera varenda person på vår jord, kvinna som man, kort som tjock osv osv..respektera att folk är olika och lita på varanndra, ge alla en chans tills de bevisar motsatsen. Se människors hjärta när du pratar med dem och förska förbise andra ytterligheter som var de kommer från, vad de gjort i deras förflutna osv. Å herre vad djupt det blev...nu ska jag kolla nottinghill och imorgon kommer S hem från Dubai, då har vi massa planning att göra! På lördag BRÖLLOP!!


ha en fortsatt trevlig kväll.


P.s har du gjort någon glad idag?

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10
11
12
13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards