Alla inlägg den 30 maj 2012

Av malin nilsson - 30 maj 2012 19:01

Idag har vi varit på HLR och brandutbildning med jobbet. det var suveränt bra! Han som hade det var jätteduktig och han förklarade allt på ett bra sätt. Pedagogisk. Jag gjorde denna utbildning för ett år sen ungefär, men en gång om året måste vara det ultimata, för att fräscha upp sitt minne lite! Bra dag! PLUS, jag fick lite service på min mobil, så nu fungerar den igen och förhoppningsvis foevvvah!


Sitter och funderar på om jag ska träna idag. En promenad kanske? Nae, tror jag tar det imorgon klockan blev helt plötsligt så mycket. Ska fixa lite mat och lyxläsa lite SOLO.


Det är viktigt att "välja sina strider". Såhär. Om någon händelse gjort dig arg/ledsen, försök att skapa distans till händelsen. Fråga dig själv , vad det kommer spela för roll om ett tag. Försök se situationen ur den andres synvinkel. Är det trots allt befogat? Agera! Självklart ska man agera! Skillnaden är att nu när man är gammal och vis, så väljer man sina strider, struntar i småsaker. Alla är vi olika och reagerar på olika saker. Det är viktigt att ha social kompetens och det kommer på sin spets när man träffar folk som är bortom ens "comfortzone". Personligen så tycker jag om att agera med en massa olika slags folk, man lär sig nya saker, får nya vinklar på olika saker och du växer som person, för det kan ju faktiskt hända att du lär dig något. OM du är villig att lyssna och vara opendminded.


Imorgon är jag ledig på dagen så ska gå runt sjön, sen blir det jobb på Storan på kvällen! Ska jobba klubb, ska bli jätteskoj! Ska passa på att uppdatera min drinkbok lite också.


Ha en skön kväll! Kärlek.


P.s Måste ge en ros till dem på Studio K i Lerum, så sköna människor!

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10
11
12
13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards